האם לתקן או להחליף שירותים במשרד


אחת השאלות איתן בעלי משרדים מתמודדים היא, אם השירותים במשרד מתקלקלים, הרי להחליף או לתקן אותם.

על פניו התשובה לשאלה הזאת פשוטה למדי. אם משהו מקולקל אז נחליף, בוודאי אם מדובר במשרד שרוצה להציג איכות, משרד שמבקש לשמור על יוקרה. אך יש מקרים בהם זה לא הכרחי, בוודאי אם זה ניתן לתיקון מהיר ופשוט.

צריך לומר, הכוונה במקרה של שירותים מקולקלים, היא לא לאסלה או לצנרת. אם יש בעיה בצנרת, הרי שיש מקרים שנצטרך להחליף אותה, אחרת הבעיה תחזור, ויש מקרים שנוכל להסתפק בתיקון הצנרת. זה תלוי במבנה, באיכותו, באיכות הצנרת ובאפשרויות שטמונות במקום.

לעומת זאת, אם מדובר רק על תא השירותים, נניח, אם יש בעיה בדלת של התא, במנעול של הדלת, במחיצות או בדברים אחרים שקשורים לתא השירותים או לציוד מסוים בשירותים בכלל, אז אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מה עדיף לנו, להחליף את כל התא או לתקן את החלק.

מהי התשובה הנכונה עבורנו

אפשר לומר בגדול, שהתשובה תלויה בשלושה גורמים עיקריים:

ראשית, מה הבעיה, עד כמה היא גדולה ומשמעותית. נניח ויש בעיה בדלת וניתן לתקן אותה בלי להחליף, ובלי שזה ייראה כאילו יש פה טלאי על טלאי, אז אין שום בעיה, אנחנו מתקנים את הדלת וממשיכים הלאה. אם הבעיה מורכבת, אז אין לנו ברירה אלא לבצע החלפה.

שנית, זה תלוי ביכולות הכלכליות שלנו. יש מצבים בהם הבעיה מורכבת מדי ואין לנו את האפשרות להוציא סכום כזה בשביל לבצע החלפה, אז אנחנו מבצעים תיקון. אם מדובר על משהו פשוט שלא עולה הרבה, אז נוכל לבצע החלפה. הכל תלוי בעלויות.

שלישית, זה תלוי במשך הזמן שהדבר גובה מאיתנו. אם מדובר פה על תיקון ממושך שימנע מאיתנו להשתמש בשירותים לאורך זמן, אז אולי עדיף לבצע החלפה, אם מדובר על תיקון קצר, אז ייתכן וזה עדיף.

צריך לומר שמול כל הדברים הנ"ל, יש גם שאלה, מה אנחנו רוצים לספק לעובדים וללקוחות שלנו, ומה יותר מתאים למה שאנחנו מבקשים לייצג מולם.

נשמח לדירוג